تبلیغات در اینترنتclose
تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها [RB:Blog_And_Post_Title]
::: در حال بارگيري لطفا صبر کنيد :::
دانلود Grand Theft Auto III v1.1

تاپ فیلم

ادامه مطلب " دانلود نرم افزار تاپ فیلم " را بخوانید

بازی Modern Combat 3: Fallen Nation v1.0.0

یوزر و پسورد نود 32

ادامه مطلب " نرم افزار بوزر و پسورد نود 32 بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

هک کلش اف کلنز

ادامه مطلب " دانلود نرم افزار هک افلاین کلش اف کلنز " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

جم رایگان

ادامه مطلب " دانلود نرم افزار جم رایگان " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

از کجا تماس گرفته؟

ادامه مطلب " دانلود نرم افزار از کجا تماس گرفته؟" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

دکتر بانوان

ادامه مطلب " دانلود نرم افزار دکتر بانوان " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

بستن کروات

ادامه مطلب " اموزش بستن کروات " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

داستان های امام زمانی

ادامه مطلب " نرم افزار داستان های امام زمانی " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

فلزیاب هوشمند

ادامه مطلب " نرم افزار فلزیاب هوشمند " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

گوشیم کجاست؟

ادامه مطلب " نرم افزار گوشیم کجاست؟ " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

اینترنت دانلود منیجر

ادامه مطلب "نرم افزار اینترنت دانلود منیجر فارسی" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

کافی شاپ خانگی

ادامه مطلب " نرم افزار کافی شاپ خانگی" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

کوک گیتار

ادامه مطلب " نرم افزار کوک گیتار " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

بیوگرافی بازیگران

ادامه مطلب " نرم افزار بیوگرافی بازیگران" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

اینترنت ایرانسل

ادامه مطلب " اینترنت تری جی ایرانسل " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

بدنسازی حرفه ای

ادامه مطلب " نرم افزار بدنسازی حرفه ای " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

اعلام شماره تماس

ادامه مطلب " نرم افزار اعلام شماره تماس" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

آچار فرانسه

ادامه مطلب " نرم افزار اچار فرانسه " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

پیشگویی

ادامه مطلب " نرم افزار پیشگویی های بزرگ تاریخ " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

مشاعره کنید

ادامه مطلب "نرم افزار مشاعره کنید! " را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

دانلود فیلم

ادامه مطلب" نرم افزار دانلود فیلم و سریال" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

کنسرت مرتضی پاشایی

ادامه مطلب" نرم افزار کنسرت های مرتضی پاشایی" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

شخصیت شناسی

ادامه مطلب" نرم افزار شخصیت شناسی" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

اینترنت 3G/4G ارزان

ادامه مطلب" نرم افزار اینترنت تری جی ارزان" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

بچه مشهد

ادامه مطلب" نرم افزار بچه مشهد" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

سنگ قبرم

ادامه مطلب" نرم افزار سنگ قبرم" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

با این کار پولدار شوید!

ادامه مطلب" نرم افزار با این کار پولدار شوید!" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

هک آسان Subway

ادامه مطلب" نرم افزار هک آسان Subway" را بخوانید

Talking Santa meets Ginger v1.0.1

اینترنت 4G ایرانسل

ادامه مطلب" نرم افزار اینترنت 4G ایرانسل" را بخوانید

زمان جاري : دوشنبه 29 آبان 1396 - 5:31 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها
تعداد بازديد : 52
parmisp آفلاين



ارسال‌ها : 15
عضويت: 27 /4 /1396
تشکر شده : 60
تکنیک، هماهنگی ماهیچه ها
کشش1 دائم و ادامه دار ماهیچه ای: علت تولید صدای ضعیف،درد های مزمن و خستگی

وقوع دردهای بسیار مزمن بین پیانیست ها (خستگی،درد ماهیچه ای،تاندونیت،بورسیت و دیگر دردهای مزمن و موقتی) اصولا در نتیجه عادات به اشتباه تمرین کردن همراه با کشش های مفرط ماهیچه و تمرین های ماهیچه ساز است.این نشانه های ناخوشایند و رنج آور در نتیجه ی بکارگیری دائم سیستم عضلانی بطور اشتباه می باشد؛که ما میتوانیم و باید از آن جلوگیری کنیم.من باید مخالفت خودم را با آن دسته از پیانیست هایی که معتقدند خستگی عضلانی در نواختن اتود شوپن،اپوس 10 شماره 1 یا 2، پاساژهای سریع،بلند و طولانی قطعاتی همچون پولونز شوپن در لا بمل ماژور اپوس 53 یا \\\\\\\\\\\\\\\"لس فانریلس\\\\\\\\\\\\\\\" از لیست اجتناب ناپذیراست، اعلام کنم. آنها خستگی شان را به ضعف ماهیچه هایشان ربط میدهند،که مایلند با سختی بسیار آنها را قوی تر کنند.واقعیت،خود گویای همه چیز است!در واقع ماهیچه های کوچکتر و ریزترِ ساعدهای ما هستند که انگشتان را به حرکت در می آورند و مسئول انجام کارهای دقیق و با ظرافت هستند.هنگامی که ماهیچه های قوی تر بازو،شانه و بدن به درستی فعال شوند میتوانند به ماهیچه های ضعیف تردر جلو گیری از علل بروز خستگی کمک کنند.کاری که ما باید انجام بدهیم این است که بدانیم چگونه میتوان ماهیچه های قوی تررا با یکدیگرمابین تمامی اعضای مرتبط بدن به درستی فعال و هماهنگ کرده و همچنین باید بتوانیم این عادت را به هنگام نوازندگی پیانو به دست بیاوریم.هدف از تمرین صحیح،به دست آوردن عادت صحیح و نه هدر دادن زمان بسیار زیاد با تمرین های ماشینی و به اصطلاح \\\\\\\\\\\\\\\"دست گرم کن\\\\\\\\\\\\\\\" است.تکنیک باید بر پایه ی هماهنگی بهینه استوار باشد و نه تحمل و استقامت.

تمام مشکلات پیانیستیک از طریق تعداد محدودی از الگوهای حرکتی و ترکیبی از آنها حل شده است.

اکثر کتاب ها در مورد نوازندگی پیانو مزایای مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها مثل کتاب رودُلف برایت هاوپت به نام Die Grundlage der naturliche Klaviertechnik(1925) در زمان خودشان یک کتاب کاملاً آگاه کننده بوده اند.برخی دیگر کتاب ها مشاهدات معتبری را در مورد تکنیک،تفسیر و تمرین برای اجرا ارائه میدهند.باز هم هنوز بعضی از کتاب های دیگر پر شده اند از آمار و ارقام جالب زیستی،شیمیایی و تشریحی (کالبد شناسی) و شباهت زیادی که کتاب های متنی علمی ندارند.پر واضح است که تمام این وجوه بایستی در ارزیابی تکنیک در پیانو لحاظ شوند.اما من معتقد هستم که کلیه نوازندگی پیانو باید درک و توصیف بشود و نباید فقط به اجزای آن پرداخته شود.در حقیقت مابین الگوهای دیداری قطعه و فرمولهای تکنیکی که ما آنها را معمولاً تفسیر میکنیم وجود دارد. ما با کمی پیشروی می توانیم عنوان کنیم که الگوی حرکتی باعث ایجاد طنین در صدا که خود بازتاب حال و هوای متنوع موسیقی است می شود. هدف ما تحریک و بیرون کشیدن همین حال و هوا در شنونده از طریق تفسیر و تکنیک دو مقوله جدایی ناپذیرهستند.

مسائل پایه ای و بنیادین در بخش مربوطه توضیح داده شده است

این اظهارات صریح و بسیاری از اصول دیگر که در این کتاب آورده شده اند،خطرابهام ویا اینکه به ظاهر ساده و دلبخواه به نظر آیند را دارد.من امیدوارم که شما با کمی صبر،مسائل را در فصل های خودشان مطالعه کنید و همچنین از پیش قضاوت در موردشان تا مطالعه ی کامل توضیحات آنها خودداری فرمایید.من به شما این اطمینان رامیدهم که نه تنها اصول و قوانین را به فرمول در می آورم بلکه آنها را توصیف و توضیح و توجیه میکنم.زمانی که تکنیک در نوازندگی در پیانو به بنیادی ترین حالت خود تقلیل یابد،در نتیجه ما به مهارتی ساده و راحت و عاری از مشکل دست می یابیم،با این حال باید به صورت ترکیبی استفاده شوند.این بدان معناست که هر حرکت مجزا از طرف انگشتان،دست،ساعد،بازو و شانه ها از لحاظ وسعت و عملکرد ممکن است که ساده به نظر بیایند،اما باید هماهنگ و همگام با یگدیگر باشند.چنانچه هر کدام از این اجزا نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند،و یا حتی زیادتر و یا کمتر از حد انتظار،تمام دستگاه بدن را تحت تأثیر خود قرار میدهند.به عبارت دیگر چنانچه مکانیسم نوازندگی به درستی عمل نکند،صدا، لمس (تاچ)، جمله بندی (فریزینگ)، تنفس (بریزینگ)، شکل دهی موسیقی و تفسیر کلی بطور معکوس و ضعیف عمل می کنند.بنابراین مهارت های موسیقایی و تکنیک دو مساله ی جدا یی ناپذیرهستند!

تکنیک : استادی در حرکات . ارتباط بین حرکت و احساس

این کتاب با تکنیک در هنر نوازندگی پیانو سروکار دارد . تکنیک بر هنر تقدم دارد ؛ بنابراین ؛ این مساله ( تکنیک ) باید در هر آموزشگاه موسیقی در صادقیه ابتداً مورد بحث قرار گیرد . در بررسی تکنیک ؛ ما بیشتر توجه به آناتومی بدن انسان ؛ منابع انرژی ( ماهیچه ها و جاذبه زمین ) ؛ و خصیصه های پیانو میکنیم. با انیکه حرکات بیشماری در نوازندگی پیانو دخیلند ؛ ما میتوانیم گونه های مختلفشان را به شماری اندک و محدودی از حرکات بنیادین شناسایی و تقلیل بدهیم . این الگوهای حرکت بنیادین در مقالات آتی به درستی تعریف ؛ شرح و از یکدیگر مجزا خواهند شد ؛ سپس آنها را در فعالیت های ترکیبی که نوازندگی پیانو را در بر دارد وارد و یکپارچه میکنیم . در نهایت ارتباط روشن و واضح آنها با عوامل متناظرشان ضروری به نظر خواهد رسید. در موسیقی ؛ مانند هر هنر حرکتی جنبشی دیگر ( رقصیدن – بازی کردن – یا رهبری گروه موسیقی ) احساسات از طریق حرکات بیان شده اند ؛ اگرچه پیشنهاد نمیکنیم تا این حرکات با حتی ذره ای یکنواختی اجرا شوند به نظر راههای بنیادین مشخصی را میتوان یافت که در آن حرکات در ارتباط و بازتاب کننده ی احساسات و مولد آنها میباشد . برای روشن سازی این نکته ازطریق مثال نسبتاً واضح ؛ یک پاساژ لطیف ؛ رویایی ؛ و زیرکانه در نوکتورن شوپن یا یک پرولود از دبوسی نباید با حرکات تند و خشن نواخته شوند.

الگوهای حرکت و بصری وابسته یکدیگر هستند .

این کتاب از یک جنبه نسبت به کتابهای مشابه نوازندگی پیانو برتری دارد و آن این است که در اینجا تکنیک به تعداد اندکی از حرکات و الگوهای بنیادین ؛ ترکیبات و گونه های تغییر یافته آنان تقلیل خواهد یافت که این خود تمام حوزه تکنیک را شکل میدهد . مساله ای حائزاهمیت این است که خواننده کتاب درخواهد یافت که انواع الگوهای حرکت مورد استفاده در قطعات موسیقی به طور مکتوب مشخص شده اند و باید توسط خواننده شناسایی شوند. همچنان که خواهیم دید ؛ مشخصه های بصری موسیقی ( به عنوان مثال ؛ جمله بندی ؛ الگوهای فاصله ای ؛ داینامیک ؛ و موقعیت نت ها بر روی کلاویه ) دارای الگوهای حرکت مناسب و معادل خود هستند.

هنر تکنیک

این الگوهای حرکت در هیچ صورتی آزادی تفسیرو بیان نوازنده را محدود نمیکند بلکه حتی میتواند از آنها با عنوان رهنمود هایی در انتخاب راه حلهای تکنیکی استفاده کرد. هنر تکنیک پیانو ازجایی شروع میشود که مشکلات تکنیکی قبلا حل شده اند و تکنیک های پیچیده درخدمت اهداف خلاقانه مفسر ( نوازنده ) قرار بگیرد.

__________________________________________________ ______________________________​_________________ ____________

1 کشیدگی عضلانی را میتوان به سادگی همان \\\\\\\\\\\\\\\"فشار\\\\\\\\\\\\\\\" به ماهیچه بیان کرد که اکثراً به دلیل نیروی کششی بیش از اندازه به عضلات و یا انقباض شدید ماهیچه ای که در برابر یک مقاومت زیاد قرار گرفته است ایجاد میگردد.
سه شنبه 27 تیر 1396 - 14:01
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده تشکر شده: 4 کاربر از parmisp به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: fdiba - mismona - parniyan - adelea -






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


moisrex

تصویر ثابت